7.27.2009

8 Trinitatis

SERMON JAMITA TU MINGGU 8 DUNG TRINITATIS, 2 AGUSTUS 2009
1 Raj.21:1-16



Patujolo

Di bibelta (Bibel Toba dohot Alkitab) buku Rajaraja tarrajum do tu angka buku sejarah (1 Musa-Ester).
Alai di Padan na Robi na marhata Heber, tarrajum do i tu angka buku panurirangon na parjolo [(nabi-nabi terdahulu.) Panurirangon na parpudi (nabi-nabi kemudian), Jesaya-Maleaki.] Sian panangkasion ni angka na pistar, disura roha, sahalak panuriang na mangolu di habuangan Babel do na manurathon, di taon + 550 BC. Mansai tangkas do pardomuan ni buku Rajaraja tu 5 Musa (Ulangan/Deutronomium). Maksudna, manosoi bangso ni Debata asa marsihohot di pangoloion di patik dohot di hapolinon ni parsombaon tu Jahowa, ai holan marhite i do nasida dapotan pasupasu; molo ndang, hona uhum.



Hatorangan

Jesreel, i ma goar ni sada huta (pat.1 Raj.18:46) marhira 14 km sian Samaria. Alai ndang holan goar ni huta, dohot do goar ni rura dohot dataran di parholangan ni dolok Gilboa dohot Hermon na Metmet (2 Sam.2:9; 2 Raj.9:10; Hos.1:5) na mansai denggan bahen hatubuan ni anggur. Nabot, ndang adong hatorangan taringot tu ibana nda holan na marporlak anggur di Jesreel mardonokhon istana musim panas ni si Ahab na di bagian timur ni rura Jesreel i. Ahab, raja paualuhon di Israel Utara (Samaria/Ephraim) na mamarenta di taon 874-853 SM. Marbagas do ibana dohot si Isebel, boru ni si Etbaal, raja ni Tirus dohot Sidon (Siro Punicia). Ala ni pengaruh ni si Isebel, gabe marsomba ma si Ahab tu Baal, ajiajian ni Tirus. Ndang apala ditadinghon ibana dope Jahowa, tong dope dihabiari (ida ay.27), alai nunga gabe marangkup Ibana dibahen.
Dipangido si Ahab asa dilehon si Nabot porlak anggurna i tu ibana. Saguru tu si Nabot ma manang na singkatanna i dohot porlak na asing na dumenggan (marlibe/tukar guling) manang na gararonna marhite perak saarga na patut (manuhor/jual beli). Songon halak naung madabu tu pardebataon sileban, nunga muba pandangan ni si Ahab taringot tu tano. Mangihuthon haporseaon ni Israel, Jahowa do nampuna tano (3 Mus.25:23). Alai sian asi ni rohaNa, disiasihon do tano i tu bangso i marsasamarga, marsasaompu, dohot marsasahalak. Dipatikhon Debata do na so bolas gadison ni manang ise tanona sipatepate, ingkon na boi tobuson do. Molo ndang ibana sandiri manobus, sisolhotna. Molo laos so ditobus, ala so adong patupaonna manang ala so adong sisolhotna na manobus, di taon parolopolopon (taon Jobel) ingkon mulak boti tano i tu nampunasa. Ndang boi mimbar pemilikan ni tano i sian sada marga tu marga na asing. Ala ni i, molo adong sada halak na so maranak baoa, holan marboru do, jala gabe boruna i tumean tanona, ingkon tu donganna samarga do boruna i muli asa hot pemilikan ni tano i di marga i (4 Mus.36:7 du). Di si Ahab, tano masalah agraris sambing nama i; pemilikanna, ndang pola be diatur marhite patik ni Debata, alai sae ma marhite prinsip tata-letak, prinsip kegunaan dohot kepentingan, kaidah-kaidah ekonomi, politik, dohot na asing. Hombar tu prinsip-prinsip dohot kaidah-kaidah i tagonan nama porlak i di ibana, ai donok tu istana, marguna bahen hatubuan ni ingkau rata (garden of herbs) na memperindah istana demi memenuhi selera ni raja dohot tamu-tamu negara (politis), jala si Nabot pe boi memiliki porlak anggur na dumenggan manang memiliki perak (hepeng) na godang (ekonomi).
Di tonga ni masyarakat naung madabu tu parsombaon tu Baal, marsihohot dope si Nabot di parsombaon tu Jahowa, jala setia ibana tu patikNa. Songon na nidok nangkin, di ibana, tano masalah haporseaon do; pemilikanna ingkon do diojakhon tu patik ni Debata. Ndang olo ibana melacurkan prinsip i tu prinsip-prinsip na asing na so teologis. Ala ni i, ndang olo ibana mangalehon tanona i tu si Ahab.
Maradophon panulahon ni si Nabot i, ndang adong na tarbahen si Ahab lobi sian na murukmuruk. Sahalak na gale do ibana, pribadi na hurang tangguh. Ndang tarbahensa marpangalaho songon raja na marsorminan tu patik ni Jahowa, menyikapi sikap ni raja na marojahan di Baalisme pe tong songon i. Molo marojahan tu Jahwisme nian, ndang boi marpanghaliangi rohana tu porlak ni si Nabot i; alai molo marojahan tu Baalisme do, ya ambil aja, habis perkara. Alai ndang mampu ibana patupahon sada pe sian i. Di murukna i, dipapeak ma ibana tu podomanna. Maksudna, meja makan. Ndang hundul halak Israel mangan, peak do, manjorbing; tanganna hambirang manungkol uluna, tanganna siamun mambuat sipanganonna. Dipahusor si Ahab ma bohina dompak dorpi. Lapatanna, dipudii sipanganonna i, ndang dipangan. Tanda ni arsakna ma i, manifestasi ni gusarna.
Di si Isebel, selaku boru ni raja parbegu, haotoon do binahen ni si Ahab i. Nda raja do ibana? Songon raja nda marhuaso ibana patupa agia aha saguru lomo ni rohana nian? Ala ni i ma asa didok: “Atehe, manghajongjonghon harajaon di Israel do ho nuaeng?” Nang pe songon i, diantusi ibana do latar belakang ni si Ahab na tubu, magodang jala dirajahon di masyarakat budaya religi Israel. Ndang mura ibana menyikapi sikap ni raja parbegu. Ala ni i, ndang disosoi ibana be si Ahab asa mambuat porlak ni si Nabot i songon i sambing hombar tu huaso harajaonna. Ibana sandiri do naeng mambuat jala mangalehonsa tu si Ahab. Ndang adong pola alang ni rohana disi, ai sahalak parbegu do ibana. Hombar tusi ma didok: “Ahu pe mangalehon tu ho porlak anggur ni si Nabot, halak Jesreel.”
Mansai manat do si Isebel bertindak. Diantusi ibana do na di tonga ni masyarakat budaya dohot religi Israel do ibana nuaeng mangolu. Nang pe naung terkontaminasi, rasa keadilan umum na ojak di patik ni Jahowa ndang tarbutbut dope sama sekali sian roha ni natorop. Molo dibuat porlak i songon i sambing suman tu na somal masa di masyarakat budaya dohot religi parbegu, maralo do i tu rasa keadilan umum jala boi manimbulhon gejolak manang saotikotikna catatan miring. Ala ni i, pengambilalihan ni porlak i ingkon hombar do tu rasa keadilan umum, i ma na mambuktihon na sala si Nabot hombar tu patik ni Debata. Tu sangkap i, mamangke goar dohot huaso ni si Ahab direkayasa ibana ma sada skenario. Songon na nidok nangkin, pribadi na hurang tangguh do si Ahab. Baik selaku raja manang pe selaku suami di toru ni mandera ni si Isebel do ibana. Ala ni i, boi do si Isebel mambahen surat mamangke sahap harajaon, dung i ditongoshon ma i tu angka sintua dohot halak na raja di huta Jesreel. Angka sintua dohot halak na raja, na marfungsi do i songon badan peradilan di ganup huta. Molo adong sitimbangan dohot sipaputuson, dihatai nasida ma i di partungkoan (pat.Am.5:10, 12, 15)
Dipatupa angka sintua dohot halak na raja ni Jesreel ma songon na nidok ni surat ni si Isebel i. Angka halak na so umboto manjua nama nasida ala naung dipasomalsomal gabe pangolooloi manang pembeo. Martingting ma nasida mandokhon halak marpungu di partungkoan jala dipahundul ma si Nabot di juluan ni luhutan i. Maksudna, di inganan ni tertuduh, ai ibana do siadilan. Ibana sandiri dohot godangan sian na pungu i, ra, ndang sadar disi. Formulasi ni tuduhan pe ndang adong. Ndang pola boha i, ai nunga diparade nasida dua halak parroha na so hasea bahen sitindangi gapgap jala i ma muse na gabe tuduhan tu ibana. Na marlapatan ma i, kesaksian ndang gabe alat bukti ni tuduhan alai alat memformulasi tuduhan do. Nunga mate panggora ni rohanasida, ndang diboto be mamolati na sala sian na sintong. So sintong pe taho na tinuhashon, asal ma disi unsur-unsur formalna, ndang pola haboratan nasida mangulahon. Diparade nasida dua halak, ai mangihuthon patik i ingkon adong (saotikotikna) dua halak manghatinatindanghon sada hata asa tarjalo i di paruhuman (5 Mus.17:6; 19:15) Parroha na so hasea (10), parroha na jahat (13), aslina angka anak ni belial (parroha belial, 5 Mus.13:14) Ndang torang na sinangkap ni goar i. Mangihuthon aslina, marharoroan do i sian hata beli = na so, dohot ya’al = marguna; jadi, na so marguna, na so marlapatan. Di Padan na Imbaru, Belial i ma alo ni Kristus (pat.2 Kor.6:15). Sadalan ma i tu Setan manang Sibolis, alo ni Debata. Mangihuthon buku Job na jongjong do Sibolis di tonga ni punguan ni angka anak ni Debata laho mangasungi manang mandok angka hata alualu na so toho taringot tu si Job (Job 1:6-11; 2:4-5) Sian i boi ma patontuon lapatan ni anak ni Belial i, i ma personifikasi ni tondi pangasungi, sidok na so tutu, na so marguna jala na so marlapatan. Didok angka anak ni Belial i: “Nunga diinsahi si Nabot Debata dohot raja i.” Na manginsahi Debata manang na mangaleai Debata (Mat.26:65 par) hajahaton na balga do i di Israel. Tama marutang hosa do halak na songon i (3 Mus.24:16) Tuhan Jesus sandiri diuhumi mate do ala ni tuduhan pangaleaion tu Debata (Mat.26:66 par). Panginsahion tu raja pe, hajahaton na balga do i (2 Mus.22:28b) jala patut diuhumi mate (pat.1 Raj.2:8;2 Sam.16:9; 19:21). Ala naung “tarbukti” (dihatindanghon dua sitindangi) didangguri nasida ma si Nabot dohot batu laos mate. Mangihuthon 2 Raj.9:26 dohot do angka anak ni si Nabot dibunu hatiha i. Konsekuensi ni uhum i do i. Pardosa na balga, somalna, rap diuhum do dohot keluargana (Pat.Jos.7:24-25) Khusus di si Ahab, mansai penting do i asa unang adong muse na menuntut hak pewarisan ni tano i.
Ala naung mate si Nabot, disoluk si Ahab ma porlakna i. Nian, mangihuthon patik i (ida di ginjang), tontu do, adong dope donganna samarga na berhak mewarisi tano i. Alai di tonga ni bangso naung terkontaminasi jala sega moralna ala ni hadadabuna tu hasipelebeguon, ise be na olo mamparsoalhon i?

Rancangan Homiletis

Nunga sahat hita nuaeng tu bulan Agustus, bulan na berarti khusus di bangsonta. Berarti khusus ningon, ai di bulan Agustus, mamang tangkasna di ari 17 Agustus 1945 do diproklamasihon kemerdekaan ni bangsonta, Negara Republik Indonesia na tahaholongi on. Mamungka sian i, jongjong ma hita songon sada negara na berdaulat di tongatonga ni angka bangso dohot negara na adong di liat portibi on. Taboto do, tujuan ni bangsonta marhite negara on i ma masyarakat na adil jala na makmur. Di hatanta, masyarakat na tarpasupasu. Ndang dohot sandirina i dapot holan ala ni naung mardeka, alai di bagasan negara naung mardeka i adong do na ringkot patupaonta, adong na ingkon pasidingon asa tarpasupasu. Aha ma i?
Taradoti ma parsihohoton tu patik dohot hapolinon ni parsombaon tu Debata. Di tonga ni Israel naung madabu tu hasipelebeguon, adong dope si Nabot na marsihohot di pangoloion tu patik ni Debata, adong si Elia na memperjuangkan hapolinon ni parsombaon tu Jahowa, dohot 7000 halak nari na so dohot mangalompit patna marsomba Baal (1 Raj.19:18). Angka halak on nama na niolanan ni Debata umbahen so dihancurhon bangso i apala luhut (pat.1 Mus.18:24-26 par) Nasida sandiri ndang sejahtera secara jasmani, menderita do. Mate do si Nabot, dipaburuburu do si Elia, jala martabuni do na 7000 i. Penderitaan na manghophop do i, na manghorhon uli di natorop.
Adong dope angka na songon i nuaeng di Indonesia on? Molo adong, ise i? Dohot do ho sada sian angka i?
Tapasiding ma pardebataon sileban, tondi pangahution, tondi na so paduli, dohot tondi belial. Ala ni hagaleonna madabu do si Ahab tu toru ni mandera ni si Isebel. Tarpaihut ma ibana tu parsombaon tu Baal gabe lupa di patik ni Debata. Bali ma i dohot tu bangsona, terkontaminasi ma ngolunasida, mate panggora ni rohana, ndang paduli be di hasintongan, bersikap masa bodoh (nengelnengel gompul) tu donganna, bahkan barani mangasungi martuhashon hata na so tutu. Di hasipelebeguonna i songgop ma tu si Ahab tondi pangahution, jala marhite pangurupion ni si Isebel, sintua dohot raja ni huta Jesreel dohot dua halak anak ni belial, boi do ibana mamunu si Nabot jala mangahut artana. Didok hata Batak: “Jonok do haithait tu serasera,” maksudna, jonok do dosa tu uhum. Songon i, marhite saluhutna i nunga dipajonok si Ahab dirina tu uhum. Lobi sian i tahe, nunga disurduhon tanganna mangaithon uhum ni Debata tu dirina, jala hombar tu prinsip corporate personality, uhum ni Debata tu raja mangonai dohot tu bangsona. Mate do si Ahab, mate dohot si Isebel jala suda bangkena dipangan biang; lam bagas Israel madabu tu hasipelebeguon paima tarbuang nasida tu Assur.
Hasipelebeguon dia na merasuki torop sian warga ni bangsonta di tingki on? Mammonisme, materialisme, konsumerisme? Molo i do ndang longang rohanta molo lam rarat tondi pangahution (keserakahan/korupsi), pemerkosaan kebenaran dan keadilan, ketidakpastian hukum, ketidak pedulian tu sesama dohot pangasungion. Sudena i, manang na boha pe mamboan uhum do i tu bangso on, uhum na berlaku sebagai akibat langsung ni dosa i sandiri. Ra, ringkot do parungkilhononta, boasa subur terorisme di Indonesia on? Boasa adong halak na barani agoan hosa hanya untuk membunuh dan melukai halak na asing na so adong salana tu ibana dohot tu kelompokna? Naung muba do tondi ni halak on gabe tondi penghancur na so boi be so manegai? Manang ala adong do na sala di sistem ni bangsonta na mambahen nasida bereaksi secara tidak wajar? Luhutna mambahen bangsonta semakin terpuruk jala murak di tongatonga ni angka bangso, ai habonaron do patimbul sada bangso alai haurahon ni angka bangso do ianggo dosa i (Poda 14:34)

jkt.25.07.2009/mvs

MASYARAKAT YANG ADIL DAN MAKMUR *)

1 Raj.21:1-16

Saudara-saudara yang kekasih, sidang jemaat Yesus Kristus Juruselamat dan Penebus kita!
Sejak kemarin, kita sudah memasuki bulan Agustus, bulan yang berarti khusus bagi bangsa kita. Disebut berarti khusus, karena pada bulan inilah, jelasnya pada tanggal 17 Agustus 1945 kemerdekaan bangsa kita diproklamasikan. Sejak itulah Negara Republik Indonesia berdiri selaku satu bangsa yang berdaulat di antara bangsa-bangsa lain. Tujuan bangsa kita di dalam dan melalui negara yang merdeka ini adalah masyarakat yang adil dan makmur. Di dalam negara ini kita mengharapkan satu masyarakat yang diberkati Tuhan, yang sejahtera jasmani maupun rohani. Hal itu tidak dengan sendirinya diperoleh karena sudah merdeka, tetapi ada yang harus kita lakukan, dan sebaliknya ada juga yang harus kita hindari agar sejahtera. Apakah itu? Bertitik tolak dari pasal bacaan kita hari ini, marilah kita membicarakan kedua hal itu satu per satu
Saudara-saudara!
Ceritera ini terjadi pada jaman Ahab, raja ke-VIII di Israel Utara. Ia menikah dengan Isebel, perempuan kafir dari negeri Tirus. Oleh pengaruh Isebel, Ahab ikut-ikutan menyembah Baal, dewa orang Tirus. TUHAN Allah Israel memang belum ia tinggalkan sama sekali, tetapi ia sudah menduakanNya sebagai dilarang pada Hukum Pertama. Dosa Ahab segera ditiru oleh Israel, mereka pun ikut-ikutan menyembah Baal dan melanggar hukum TUHAN.
Tetapi di antara umat Israel yang telah tersesat itu, masih ada orang yang setia kepada Tuhan dan taat pada hukum-hukumNya. Seorang di antaranya ialah Nabot yang dibicarakan dalam pasal ini. Di samping itu ada Elia, nabi yang berjuang hebat mempertahankan kemurnian ibadah kepada Tuhan. Dan menurut 1 Raj.19:18 masih ada 7000 orang lagi yang tidak mau sujud menyembah Baal. Mereka inilah sebetulnya yang Tuhan pikirkan sehingga Ia tidak menghancurkan Israel secara keseluruhan. Secara jasmani, mereka menderita. Nabot mati dirajam, Elia terus diburu, dan ketujuhribu orang yang setia itu harus bersembuni dari hadapan Isebel. Tetapi penderitaan mereka itu adalah penderitaan yang mendatangkan selamat bagi bangsanya.
Saudara-saudara!
Demikianlah yang sering terjadi, Allah seharusnya menghukum sebagian terbesar warga satu bangsa. Namun Ia masih mengurungkannya sebab di samping orang-orang jahat itu masih ada orang-orang yang benar. Allah tidak mau menghukum orang-orang baik bersama-sama dengan orang jahat. Ingatlah doa syafaat Abraham. Ketika Tuhan Allah akan membinasakan Sodom dan Gomora, Abraham bertanya: “Bagaimana sekiranya ada lima puluh orang benar dalam kota itu?” Allah menjawabnya: “Jika Kudapati lima puluh orang benar dalam kota Sodom, Aku akan mengampuni seluruh tempat itu karena mereka.”
Hal itu hendaklah menjadi permenungan bagi kita. Jika Indonesia sekarang masih eksis, yakinlah, itu adalah karena di tengah-tengah bangsa ini masih ada orang-orang yang setia kepada Tuhan, yang taat beribadah dan dengar-dengaran akan firman dan hukumNya; yang berbuat baik senantiasa dan menaikkan syafaat bagi bangsa ini. Dan itulah yang seharusnya kita lakukan sebagai warga negara Republik Indonesia ini, kita harus setia kepada Tuhan dan dengar-dengaran pada firman dan hukumNya. Semakin ba-yak orang yang setia kepada Tuhan, semakin banyak orang yang beribadah kepadaNya, semakin banyak orang yang dengar-dengaran akan firman dan hukumNya, semakin banyak orang yang berdoa bagi bangsa ini, harapan hidup negara ini akan semakin tinggi dan kita semakin mampu melakukan yang terbaik dalam rangka mendekati tujuan kemerdekaan kita, masyarakat yang adil dan makmur.
Saudara-saudara!
Setelah menjadi penyembah Baal, Ahab mengingini kebun anggur Nabot. Sebetulnya hal itu tidak boleh, sebab bertentangan dengan hukum Tuhan. Tetapi karena sudah menjadi penyembah Baal, Ahab tidak peduli lagi. Baginya, tanah hanyalah masalah agraris, tidak perlu diatur dengan hukum Tuhan, cukup dengan prinsip tata-letak, kegunaan, kepentingan, ekonomi, politik dan lain-lain. Berdasarkan prinsip itu, tanah itu sudah lebih cocok ia miliki, sebab letaknya dekat ke istana, dapat digunakan menjadi kebun sayur yang indah demi memenuhi selera raja dan tamu-tamu negara, dan Nabot juga dapat memiliki kebun anggur yang lebih baik atau uang yang banyak. Dengan bantuan Isebel dan tua-tua kota Jesreel beserta dua orang dursila, Nabot berhasil dibunuh dan sesudah itu Ahab mengambil alih tanahnya. Menurut 2 Raj.9:26, anak-anaknya juga turut dibunuh pada saat itu juga. Hal itu penting, agar tak seorangpun kelak yang dapat menuntut hak atas pemilikan tanahnya itu.
Saudara-saudara!
Dengan tindakannya itu, sesungguhnya Ahab telah mendekatkan diri kepada hukuman Tuhan. Bahkan lebih dari itu, ia telah mengulurkan tangannya meraih hukuman yang akan dijatuhkan padanya. Dan sejalan dengan prinsip corporate personality atau kepribadian yang terkorporasi, hukuman Tuhan terhadap seorang raja biasanya dikenakan juga kepada warga bangsa secara keseluruhan. Ahab mati dalam pertempuran, Isebel terbunuh dan dimakan anjing, sedang bangsa Israel semakin terperosok dalam kekafiran, dan pada akhirnya terbuang ke negeri Assur.
Saudara-saudara!
Itulah yang harus kita hindari. Sebagai warga negara Republik Indonesia, kita harus membuang segala bentuk kekafiran yang kuno maupun yang modern. Bentuk-bentuk kekafiran manakah yang lebih banyak merasuki kehidupan warga bangsa kita sekarang ini? Saya kira, mammonisme dan materialismelah yang terutama. Mammonisme adalah faham yang mempertuhankan uang, sedang materialisme adalah faham yang menganggap materilah dasar hidup. Kedua faham itu, sangat dekat dengan konsumerisme. Untuk memenuhi keinginan memiliki materi sebanyak mungkin, orangpun membutuhkan dan berusaha mencari uang sebanyak-banyaknya. Dari manapun asalnya, tidak lagi dipersoalkan. Menipu, ya; mencuri, ya; merampok, ya; korupsi juga, ya. Menurut survey Political Economic Risk Consultancy Ltd. (PERC), Indonesia adalah negara terkorup di Asia. Sepuluh negara yang diteliti; secore yang disediakan antara nol sampai sepuluh. Dan hasilnya, score korupsi terendah adalah di Singapur, antara dua dengan tiga; yang tertinggi di Indonesia, antara sembilan dengan sepuluh. Itu kata orang luar. Bagaimana pula kata orang Indonesia? Pernah saya baca di internet tulisan seorang Indonesia yang judulnya sangat bombastis yang berbunyi: “Di Indonesia bukan manusia lagi namanya kalau tidak korupsi.” Membuktikan itu ia menguraikan aneka macam tindak korupsi yang dilakukan oleh setiap lapisan masyarakat, dimulai dari orang-orang kecil sampai ke pejabat-pejabat tinggi. Semuanya! Hanya satu lembaga yang tidak disebut, yaitu gereja. Membaca itu saya tidak bangga, karena tidak yakin kalau di gereja tidak ada korupsi. Tetapi benarkah korupsi sudah sedemikian menggurita?
Dua tiga kali seminggu saya lewat dari Jln.Srikaya, dekat Stasiun Gondangdia. Di situ, siapapun boleh melihat korupsi yang dilakukan oleh orang-orang kecil diperagakan dengan sangat gamblang. Di sepanjang jalan itu ada parit, lebarnya + satu meter. Parit itu ditutupi dengan lempengan-lempengan beton. Oleh pemilik rumah di sepanjang jalan itu, parit itu dikuasai dan dipergunakan untuk kepentingan sendiri. Tak cukup sampai di situ, + satu meter jalan aspal diambil dan dipagar dengan seng. Kemudian lagi, di depan pagar itu mereka menempatkan pot-pot bunga. Untuk itu diambil lagi tanah negara + satu meter lagi. Jadi jumlah totalnya, tiga meter. Mereka tidak peduli jalan itu menjadi sangat sempit, tidak peduli jika orang lain berkelahi sebab kendaraannya bersenggolan. Hati saya bertanya, jika rakyat kecil sudah sedemikian berani mengambil dan menguasai yang bukan haknya, bagaimana pula dengan orang-orang besar yang sanggup menyewa pengacara, sanggup menghadirkan saksi-saksi yang meringankan untuk tidak mengtakan saksi-saksi palsu, sanggup menyogok majelis hakim, dan sanggup membeli keadilan?
Kendati semua mengakui betapa jahatnya korupsi itu, tidak ada kesungguhan untuk memberantasnya sampai tuntas. Kita akui, KPK sudah berbuat banyak. Tetapi baru merupakan tebang pilih. Dan belakangan ini, kita terkesan akan adanya upaya mematikan KPK. Jika demikian, akan bagaimanakah masa depan Negara Republik Indonesia ini?
Saudara-saudara!
TUHAN itu Allah yang cemburuan. Dia tidak sudi diduakan oleh manusia. Segala bentuk kekafiran dan dosa-dosa yang mengikutinya, pasti mendatangkan murka dan hukumanNya. Hukuman Allah tidak selamanya dijatuhkan dalam bentuk yang spektakuler, seperti air bah pada jaman Nuh atau hujan api yang menghancur-leburkan Sodom dan Gomora, akan tetapi sering dalam bentuknya yang biasa, yakni akibat langsung dari dosa itu sendiri. Misalnya saja, seorang yang tidak peduli dengan kekudusan dan kesucian hidup pada akhirnya kena penyakit AIDS. Hal itu boleh terjadi pada setiap bangsa yang lebih mencintai uang dan membiarkan korupsi merajalela, pada akhirnya akan semakin terpuruk dan tertinggal di antara bangsa-bangsa. Penulis Amsal berkata: “Kebenaran meninggikan derajat bangsa, tetapi dosa adalah noda bangsa.” (Ams.14:34)
Perlu kiranya kita pergumulkan: Mengapa terorisme tumbuh subur di negeri ini? Mengapa ada orang yang mau mati hanya untuk membunuh atau mencederai orang-orang yang tak bersalah padanya maupun kelompoknya? Apakah karena kepribadian mereka telah berubah dari kepribadian manusia menjadi malaekat maut? Atau adakah yang salah dalam sistem bangsa kita sehingga mereka bereaksi secara tidak wajar yang menjadi hukuman bagi bangsa kita?
Saudara-saudara!
Firman hari ini memanggil kita untuk meninggalkan segala bentuk kekafiran dan dosa-dosa yang mengikutinya. Hendaklah kita berbalik kepada Allah, setia dan beribadah kepadaNya di dalam peribadahan yang benar dan murni, serta melakukan segala perintah dan kehendakNya. Hanya dengan demikian kita boleh mendekati tujuan dari negara bangsa kita yang merdeka ini, yakni masyarakat yang adil dan makmur. Amin.

*) Khotbah di HKBP Menteng

Tidak ada komentar:

Posting Komentar