SERMON JAMITA TU MINGGU ADVENT-3, 15 DESEMBER 2013
Jes.35:1-10
Turpuk (Revisi)
1 Marlas ni roha ma halongonan
dohot tano bangkalbangkal,
marolopolop ma
halongonan
jala marbunga
songon bunga mawar.
2 Marbunga situtu ma i jala
marolopolop,
marolopolop
mardongan suraksurak dohot parendeon.
Hamuliaon ni Libanon dibasabasahon tusi,
hinauli
ni Karmel dohot Saron.
Idaonnasida ma hamuliaon ni Jahowa,
hatongamon
ni Debatanta.
3 Pargogoi hamu ma angka tangan
na daukdauk,
jala patogu angka dugul ni
pat na telluktelluk.
4 Dok ma tu angka parroha na
tahuton,
“Pir
ma tondimuna, unang hamu mabiar!
Ida
ma, naeng ro do Debatamuna mardongan partubolon,
naeng
ro mardongan pamaloson,
naeng ro do
Ibana paluahon hamu.”
5 BuhaonNa ma disi mata ni na
mapitung,
jala
ungkaponNa pinggol ni angka na nengel.
6 Marhajingjang ma disi halak na
mengkatengkat songon ursa,
jala
marendei dila ni halak na ngungu,
ai
marbuhalbuhal ma aek di parhorsihan,
dohot
angka sunge di halongonan.
7 Jala tano hasang gabe ambar,
tano
bangkalbangkal gabe mata mual.
Di
inganan hapeahan ni naga
tubu
arung dohot pandan.
8 Adong disi dalan balobung dohot
sada dalan,
na
targoar Dalan Nabadia do i.
Ndang
jadi mamolus sian i na ramun,
ai
ampuna ni bangso ni Debata do i.
Halak
na madangadang pe manang na oto,
ndang tagamon
lilu disi.
9 Ndang adong disi singa,
binatang panoro pe
ndang mardalan manang jumpang disi;
angka na tinobus do na mardalan disi.
10 Jadi mulak ma angka na tinobus
ni Jahowa,
jala
mardongan endeende ro tu Sion
Olopolop
salelenglelengna di atas ulunasida,
dapotan
halalas ni roha nasida,
alai maporus ma
arsak dohot hoihoi.
Patujolo
Hombar
tu bilangan ni na manuriranghon, tarbagi tolu do buku Jesaya, i ma Proto Jesaya
(1-39) na sian si Jesaya anak ni si Amos (1:1) na manurirangi di harajaon Juda
di parholangan ni taon 747-701 SM. Na
paduahon, Deutro Jesaya (40-55) na sian sada panurirang na mangula di Babel di sekitar 538 SM. Na parpudi, Trito Jesaya (56-66) na sian sada panurirang na
mangula di Juda dung hamulahan sian Babel, di sekitar 520 SM. Atik pe
di bagian parjolo do turpuk on, mangihuthon angka parhapistaran, sada bagian na
so autentik do i di Proto Jesaya.
Adong dua turpuk na songon i, i ma bindu 24-27 dohot bindu 34-35. Duansa i
marrumanghon apokalipse (pangungkapon
na marhahonaan tu tingki na dao dope jala na meliputi sandok portibi on) do. Na parjolo marharoroan sian sahalak
panurirang na mangula di abad 5 SM, jala na paduahon sian sada
panurirang na mangula di angka tingki na parjolo ni habuangan Babel (ndang Deutro
Jesaya) Di pudian ni ari pe, marhitehite angka redaktur asa dipasada i tu Proto Jesaya. Di turpuk ari on,
digombarhon do prospek na umbidang ni
haluaon sipatupaon ni Debata di bangsoNa. Menyejajarkan
sada peristiwa haluaon na jonok (sai
hira na berhimpitan) tu peristiwa haluaon na asing, na dao jala
na menyeluruh, gejala na somal do i di panurirangon.
Hatorangan
Uhum ala ni dosa
i, ndang mangonai holan tu jolma, alai dohot do tu na tinompa angka na asing i. Taringot tusi, didok Debata
do tu si Adam uju i, “Hona torungKu ma tano on ala ho.” (1 Mus.3:17) Sintong do
i, di na hona uhum halak Juda, tarbuang nasida tu Babel, hona toru do nang tano
i. Ndang adong be na mangula jala mangaramoti, gabe tarulang ma i, martubuan angka
duriduri dohot duhutduhut na marsuga; angka hau na so hasea, na so marguna dohot
na parohon mara. Marroan ma dohot angka binatang panoro, antuasu, singa dohot
naga (ay.7) laho maringanan dohot margulasai disi. Sibolis pe, dohot ma ro tusi
martalingkasi. Alai sabalikna, molo mulak muse roha ni Debata tu bangsoNa jala
dipalua nasida, marhinorhon do i dohot tu tano i. Songon i ma dibagabagahon dison,
molo dipalua Debata muse bangso i,
diboan nasida mulak tu tano na pinarbagabaga i, paulahonNa do nang haulion
dohot hamuliaon ni tano i. Taringot tusi didok, “Hamuliaon ni Libanon dibasabasahon
tusi, hinauli Karmel dohot Saron.” Tarbarita do Libanon ala ni hau ares na
godang tubu disi, hau angka na timbo, na tigor, na togu jala na uli. Karmel, i
ma sada tano na hornop di Israel, inganan partanian na mansai denggan, jala Saron
i ma sada rura na tarbarita ala ni bunga mawar
na godang tubu disi. Na nidokna disi, ulaon jala ramotan ni angka na mulak i ma
muse tano i, suananna angka hau na denggan, tanaman
pangan dohot bunga angka na uli. Luhutna i, di sada sisi gombaran ni hamuliaon dohot haulion ni tano i do i, jala di sisi na asing gombaran ni las ni roha
dohot parolopoloponna laho mamuji dohot pasangaphon Debata; dung i, di bagasan
saluhutna i gabe idaon ni angka na malua i ma muse hamuliaon dohot hatongamon
ni Debata Jahowa.
Na gabe apoapo dohot apulapul sipargogo ma i
tu halak Juda na tarbuang di tano Babel i. Gale jala mabiar do nasida di
habuangan i. Nian, anggo di pamerengan parduru, ‘sonang’ do nasida disi, ai bebas do nasida mangula dohot mansari,
pajongjonghon dohot mangingani jabu, pangolihon anak dohot pamulihon boru,
songon i dohot na marugamo. Holan sasangombas do masa hambatan, isara di peresmian
ni ganaganaan na pinauli ni si Nebukadnesar (Dan.3) Songon i pe i, gale do
panghilalaan ni bangso i, marsak do roha jala marosak tondinasida. Nunga hea
nasida timbul, bangso na berpengaruh
jala disegani di Asia Barat Daya.
Alai nuaeng ndang adong be perannasida
di panggung peristiwa sejarah dohot
di percaturan politik antar bangsa. Ala
ni i, daukdauk ma tangannasida jala telluktelluk dugul ni patna, mabiar jala
tahutan taringot tu ari pangapudianannasida. Lobi sian i tahe, songon naung
mate nama nasida dihilala, hira holiholi na mahiang jala na marserahan (Hes.37)
Mardomu tusi, disosohon panurirang i ma dison asa masiapulan nasida jala
masipatoguan, mandok, “Pir ma tondimuna, unang hamu mabiar!” Aha alasan so mabiar dohot papir tondi? I ma
haroro ni Tuhan Jahowa. Hombar tu panurirangon ni si Jeremia, ebatan ni Debata
do nasida tu habuangan i (Jer.29:10) SangkapNa, parjolo laho martubol tu Babel.
Di sada sisi, ulaula ni Debata do
Babel laho manguhumi bangsoNa, Israel na tangkang i. Alai di sisi na asing, musu ni Tuhan i do
nasida, alo na mangambati sangkap hatuaonNa na taringot tu bangsoNa. Di na
patulushon ulaonna na songon ulaula di tangan ni Tuhan i pe godang do
pambahennasida na sala manang na masalpuhu. Siala saluhutna i ndang lias nasida
sian uhum. Hombar tusi, ro ma Debata laho martubol dohot mamalos (Jer.25:12
duu) Na paduahon, paluahon bangsoNa, Israel. Partubolon tu Babel, gabe haluaon
do tu Israel. Hombar tusi, dipaihut do tu lumbalumba partbolon i bagabaga
taringot tu haluaon na mandok, “… ro do Ibana tongon paluahon hamu.” Porsea
disi, boi do pir tondinasida, malua sian biar dohot hatahuton. Laos marhite i
ma nasida masiapulan jala masitungkolan sama nasida. Marpardomuan tusi ma dijouhon,
“Pargogoi hamu ma angka tangan na daukdauk, jala patogu angka dugul ni pat na
telluktelluk!”
Taringot tu
haluaon i, digombarhon do mamungka sian ay.5. Paradeon ni Debata do i marhitehite
na patupahon restorasi kemanusiaan,
pardagingon dohot partondion. Di rumang pardagingon didok, “BuhaonNa ma disi
mata ni na mapitung, jala ungkaponNa pinggol ni angka na nengel. Marhajingjang
ma disi halak na mengkatengkat songon ursa,
jala marendei dila ni halak na
ngungu.” Sahit dohot tihas jotjot do i mambahen jolma agoan lapatan dohot harga diri. Marhite tindakan penyembuhanNa, paulahon ni Debata do lapatan dohot harga
diri ni angka na marsahit dohot na martihas di tongatonga ni bangsoNa na
tarbuang i, paulahonNa tu eksistensi
ni kemanusianna na utuh asa sandok diri tu haluaon
sipatupaonNa. Taringot tu restorasi di
rumang ni partondion, tersimpul do i
di pandohan, “Ndang jadi mamolus sian i na ramun.” Ala ni dosana do tarbuang
bangso i. Saleleng hot nasida di hadosaonna, ndang tarhalomohon Debata dope
paluahon nasida, alai ingkon adong do jolo hamubaon (pat.Jes.40:3-4) Tu sangkap
i, mangula do Ibana paimbaruhon rohanasida. Tutu, jumpang do na songon i.
Rupani, ndang sai mamintori diri be nasida, alai ditanda do dosana. Sadalan
tusi, diokui do na tigor do Debata jala na sintong do panguhumonNa. (Buku Ende
Andung ni Panurirang Jeremia ma sada parbue ni panandaon i) Marusaho do nasida
muse mangalului Debata. Dipajongjong do angka bagas parpunguan inganannasida
patupahon parsombaon dohot panangihonon di hata ni Debata. (I ma parmulaan ni
ruhut sinagoge) Marhite restorasi i,
nunga rade be bangso i tu haluaon. Debata sandiri do na patupahon i. Sian kemungkinan ni hajolmaon, nunga tung na
maol di bangso i haruar sian Babel. Metmet do nasida jala gale, balga do ia
Babel jala gogo. Sian segi geografis
pe, tong do maol. Mansai dao do tano Kanaan i, disirang sian Babel marhite
parhorsihan dohot halongonan inganan ni singa dohot binatang panoro. Sandok,
inganan na so tarbolus do i. Songon i pe, ndang gabe ambatambat i di Debata
laho paluahon nasida. Di pangondingionNa, horas do nasida mamolus i. Taringot
tusi didok, “Ai marbuhalbuhal ma aek di parhorsihan, dohot angka sunge di
halongonan. Jala tano hasang gabe ambar, tano bangkalbangkal gabe mata mual.” Na
nidokna disi, atasan ni Debata do masalah alam, paradeonNa aek inumon
songon na binahenNa di pardalanan sian Misir uju i. Dung i, “Di inganan
hapeahan ni naga (deba teks mandok,
antuasu) tubu arung dohot pandan. Arung dohot pandan i (suansuanan umumna), panumpak situtu do i tu keteduhan. Na marlapatan ma i, ondingan
ni Debata do nasida, lehononNa halambohon asa malua nasida sian hamohopon ni
ari. Sudena i dipasingkop dope marhite na padirihon dalan tu haluaon. Taringot
tusi, didok, “Adong disi dalan balobung dohot sada dalan, na targoar Dalan
Nabadia do i.” [Dua dalan i, sada margoar dalan
balobung (Hb.macluwl, highway), na sada nari dalan (Johansen mandok, dalan na bolon;
Hb.derek, way). Maol do paasinghon na dua i. Alai adong do na mamingkir,
dalan balobung i ma na dipangke tu angka mobilitas
khusus, isara gerakan tentara, sedang dalan lebih bersifat umum] Nang pe parhorsihan, ala Debata manontuhon,
gabe songon dalan balobung do inganan i di bangso na malua i. Lobi tahe, digoar
do i dalan na badia, na dipapulik manang na dikhusushon
tu haluaon, ai angka na pinarbadiaan ni Debata na badia i do na mardalan disi.
Ndang adong sihabiaran disi manang pangambat, ai so adong singa manang binatang
panoro jumpang disi. Angka halak na ramun manang parjahat na mangaliluhon pe
ndang dipaloas mamolus sian i. Ala ni i, angka halak na madangadang (pengembara) dohot angka na oto pe ndang
tagamon lilu disi. Dung i, mulak ma bangso na pinalua i tu Sion. Di mulana,
goar ni sada sian angka dolok haojahan ni Jerusalem do i. Alai na gabe dipangke
do i muse manggoari sandok huta i dalam
konteks hajongjonganna songon pusat
ni parugamoon. Marendeende nasida di dalan i. Sahat disi, ndang mansohot be las
ni roha i, alai torus do nasida marolopolop jala mariaia, alai maporus ma anggo
arsak dohot hoihoi. Marhite hasasahat dohot parmianonnasida di Sion, singkop ma
restorasi ni bangso i. Mulak nasida
tu hajongjonganna songon bangso ni Debata. Huta Jerusalem pe songon i,
dipasuang gabe huta na badia, inganan parminanan ni Goar ni Debata.
Panggohionna
Manang
na sadia leleng andorang so taon 538 SM,
lam surut do huaso ni Babel. Dung i, topet di taon i, ditaluhon si Kores
(Cirus), raja sian Parsi ma nasida. Sian sudut
sejarah, ndang adong na imbaru disi. Pangalaho na somal do i marmullop
lonong angka harajaon, pasingki pasorin na manghuasoi dohot na hinuasoan. Alai
di pamerengan ni Bibel, uhum partubolon ni Debata do i na masa tu Babel. Laos
di taon i, diparuar si Kores do sada dekrit
harajaon na paloashon sude bangso na binuanghon ni si Nebukadnesar mulak tu
tanona be. Nang on, sian sudut pandang
ni sejarah pangalaho na somal do.
Paasingasing do politik ni angka
bangso. Molo Babel di toru ni si Nebukadnesar naeng ‘mambabelhon’ sude bangso
naung tinaluhonna, anggo Parsi di toru ni si Kores dipaloas do nasida berkembang di bagasan identitas parbangsoonna be. Alai di
panatapan ni Buku Nabadia i, ulaon haluaon ni Debata do i. Ibana do na mamillit
si Kores gabe ulaula di tnganNa laho paluahon bangsoNa. Hombar tu dekrit i, mulak ma tutu Juda jala
dibangun nasida ma muse Jerusalem dohot joro i, dipasuang gabe pusat ni parugamoon. Diringkoti bangso
na pinalua i do haimbaruon ni parugamoon dohot kemurnian ni patik. Mardomu tusi ndang dijangkon nasida be halak
Samaria (naung godang binongotan unsur-unsur
sileban) tu komunitas
parugamoonnasida. Nang pe songon i, anggo hasonangan i ndang jumpang dope. Tong
dope nasida marungkil jala marhoihoi. Antong, sadihari do hagogok ni bagabaga
on? Songon na nidok di patujolo, apokalipse
do panurirangon on. Hombar tusi,
panggohionna ingkon na berengon do i tu tingki na dumao, tu tingki parpudi.
Nunga ro tingki i, ro di bagasan Jesus Kristus naung tuat tu portibi on. Di na
ro jala mangula Ibana di portibi on, dipamalum do angka sahit dohot tihas;
dibuha do mata ni halak na mapitung, marbinege dibahen angka na nengel,
dipamalum na pangpang jala dibuha pamangan ni na ngungu. Marhite i diondolhon
do paboa, nunga songgop tingki haluaon i. Alai patujolona dope i, muse pe anggo
hasisingkopna, di haroroNa na parpudi, na niihuthon ni tingki na so ra mansohot
be. Disi ma masa hasonangan dohot parolopolopon sisaleleng ni lelengna.
Rancangan Homiletis
Patolu minggu on
ma dung na bongot hita tu Advent. Marhite jamita on, dipaulak do muse rohanta
tu lapatan asali ni Advent i, i ma
haroro manang kedatangan (coming) Haroro ni Debata do na nidokna
disi. Taringot tu haroroNa i, di ay.4 ni turpuk na tabege nangkin, sampe tolu
hali i diulahi. Bagabaga sidua hali saut do i. Nunga digohi i na jolo, di na ro
Ibana paluahon halak Israel sian habuangan Babel; dung i, digohi dope i muse di
na ro Debata di bagasan AnakNa, Jesus Kristus laho palua hajolmaon songon na
tatagam di Advent on jala naeng pestahononta di Natal na naeng ro. Ragam do aspek ni haluaon i. Deba sian i ma na
naeng pamanatonta sian jamita di hita ari on.
Na marsaringar
do jamita on sian sahalak panurirang na mangula di tongatonga ni halak Juda di
angka taon na parjolo ni habuangan Babel. Uhum ni Debata do habuangan i, jala
jorbut do pangonaina; ndang holan tu jolma, dohot do tu na tinompa angka na
asing i. Ala naung tarbuang antong bangso i, ndang adong be na mangula dohot na
manjaga tanonasida. Gabe tarulang ma i, martubuan angka duriduri dohot
duhutduhut na marsuga; angka hau na so hasea jala na so marguna. Marroan ma huhut
tusi angka binatang panoro, laho maringanan dohot margulasai. Sibolis pe, dohot
ma ro tusi martalingkasi. Alai molo mulak muse roha ni Debata tu bangsoNa i
jala dipalua nasida, manghorhon na uli do i dohot tu tano i. Songon i ma digombarhon
dison, molo dipalua Debata bangso i, diboan nasida mulak tu tano na bagabaga i,
ramotan jala ulaon nasida ma muse tano i, suanonna hau ares, tanaman pangan dohot bungabunga, gabe
mulak ma muse hamuliaon dohot haulionna. Marhitehite suansuanan dohot hinaulina
i, gabe songon na marolopolop tano i, marlas ni roha jala mariaia mamujimuji
Debata. Gabe jamita do i tu bangso i, gabe lam patar diida nasida hamuliaon ni
Debata naung paluahon nasida i.
Songon i,
haluaon na di bagasan Kristus na ro i, na marhahonaan do i dohot tu na tinompa
angka na asing. Ninna roha, aspek na rada terlupakan do i di Advent dohot di Natal
ni hita halak Kristen. Ndang holan di Advent dohot Natal tahe, hira di sude konteks dohot tingki do. Di deba inganan
rupani godang do maremare, tusam, sampinur manang anturmangan na ditabai bahen
gabagaba di tingki Natal, alai ndang sai dibarengi
dohot upaya pelestarian. Ndang masalpuhu
ia nidok, godang do sian hurianta angka na di kota na tarrajum tu konsumen na sangat rakus melahap kertas. Ganup minggu do i mencetak Acara Minggu dohot Warta
Jemaat. Tamba dope amplop persembahan.
Molo di Natal, ingkon na lux. Jala sude
i, hanya untuk sekali pakai. Ndang sai tasadari,
laho manggohi saluhutna i ingkon dirabas do angka tombak. Di buku ni G Schwab
na marjudul Dance with the Devil didok, holan laho menerbithon sada edisi Minggu Koran New York Times,
ingkon dirabas do tombak 150 are bidangna.
Sada koran dope i. Sadia bidang nari
ma muse na ingkon dirabas laho manggohi kebutuhan
ni marriburibu koran di sandok
portibi on? So sundat dope majalah, buku,
tissu, kertas toilet dohot angka na asing? Nunga dipalua Kristus i hita,
alai ndang ditait dope tu ginjang; buat
sementara dipaian dope di portibi on. Dihalomohon rohaNa do hita mangingani
portibi na denggan, alam na teduh dohot lingkungan na dame, ai maol do bayanghononta
na boi hita marsonangsonang menikmati
haluaonnta i molo lam sega do portibi on; molo lam habis rupani tombak, lam tercemar tano, aek dohot udara jala masa pemanasan global. Songon Sipalua portibi on, mangula do Kristus i
nang taringot tusi jala dihalomohon rohaNa do padohothon hita disi. Ala ni i,
songon halak angka naung pinalua, na tarjou do hita laho mangaradoti hatigoran,
hadameon dohot keutuhan ni sandok na
tinompa (justice, peace and integrity of creation) Tarbahen
panumpak do i tu haluaonta, ai marhitehite angka i boi do lam patar di hita
hasangapon dohot hatimbulon ni Debatanta.
Di habuangan i,
gale do roha ni bangso i, magopu roha dohot tondina. Mabiar do nasida jala
tahutan. Lobi sian i tahe, songon na mate nama nasida di rohana, suman tu
holiholi naung mahiang jala na marserahan, ndang adong be sihirimon. Alai na
lupa do nasida, andorang so habuangan nunga marbagabaga hian Debata mandok na
topotonNa do nasida tusi. Tubolhonon jala baloshononNa ma hajahaton ni Babel,
jala paluaonNa nasida. I do na niulahan ni panuriang i dison, didok, “Ida ma,
naeng ro do Debatamuna mardongan partubolon, naeng ro mardongan pamaloson,
naeng ro do Ibana paluahon hamu.” Porsea jala marhahirimon disi, tarbahen pir
ma tondinasida, margogo tanganna, togu
dugul ni patna jala dao ma biar dohot hatahutonna.
Suman
tusi, biar do na mewarnai ngolunta di
tano on. Godang do tutu sihabiaran, jala sai martambatamba do i sian tingki tu
tingki. Mabiar do hita marnida angka na jahat dohot hajahaton na lam
martimburak, mabiar marnida pangalaho dohot angka na masa na so marhatontuan,
mabiar mangadopi perkembangan ni ekonomi na hurang menjanjikan dohot masa depan
na so pasti, mabiar marnida akibat ni korupsi na lam so terkendali.
Boasa mabiar? Parjolo sahali, ala mardosa do hita. Di hadosaonta i ndang porsea
be hita di Debata dohot di panarihonNa. Sai hira na saguru di hita sambing do
ngolu dohot haluaonta. Di na so tardungdung jala ndang tarpatuk hita saluhutna
i, lam mabiar ma hita, gale huhut rohanta, daukdauk tanganta jala telluktelluk
dugul ni patta. Nuaeng, jamita on manjouhon tu hita, “Ida ma, naeng ro do
Debatamuna mardongan partubolon, naeng ro mardongan pamaloson, naeng ro do
Ibana paluahon hamu.” Di bagasan Jesus Kristus naung ro songon na tatagam di
Advent on jala na naeng ingoton huhut pestahononta di Natal na ro on, nunga ro
Ibana tutu manopot hita. Maringanan Ibana di tongatonganta (Joh.1:14a) gabe
Immanuel (Mat.1:23) Di toru ni uhum dohot pamalosonNa do angka parjahat. Ala ni
i, Advent dohot Natal, ndang boi sepi
sian joujou tu hamubaon ni roha dohot lumbalumba uhum. Porsea di Ibana naung ro
i, malua do hita sian saluhut na pabiarhon roha dohot na pagalehon hita,
tarmasuk sian angka holso di na managam dohot mangadopi Natal.
Bahen
hasasaut ni haluaon i, dibagabagahon do di jamita on na pamalumon ni Debata do
angka sahit dohot tihas ni bangso i, jala paimbaruonNa roha dohot tondinasida.
Dung i, padirionNa sada dalan di halongonan, sada dalan haluaon na targoar na
badia. PadaoonNa do sian i binatang panoro dohot halak na ramun; atasanNa angka
mara sian alam, pasingkoponNa kenyamanan dohot keteduhan, jala
sarihononNa aek songon unsur mutlak
ni hangoluan. Di toru ni panogunoguon dohot pangondingionNa selamat do bangso i mamolus halongonan
i, horas sahat tu tano Kanaan. Sintong do i, di taon 538 SM dipatulus Debata do bagabaga i. Marhite tangan ni Raja Kores
dipalua do nasida, diboan mulak jala dipatolhas tu Sion, tu tujuan dohot
inganan haluaon i. Marhite i, mulak ma hajongjongannasida songon bangso ni
Debata, jala huta Jerusalem mulak songon pusat ni parugamoon, huta na badia,
inganan parsaoran tu Debata. Nang pe songon i, anggo hasonangan i ndang singkop
dope didai nasida. Tong dope nasida marungkil, terjajah di toru ni Parsi; marsak dope nasida jala marhoi. Olo,
ndang dinikmati nasida dope i sasingkopsingkopna, ai bagabaga na marhahonaan tu
tingki na dao dope i, tu tingki ni Kristus Sipalua jolma saluhutna.
Nunga
ro be Kristus i. Tongon do, di haroroNa i, dipamalum do angka sahit dohot tihas
(pat.turpuk sijahaon, Mat.11:2-6) jala disesa do angka dosa. Partanda na
tangkas do i paboa di bagasan Ibana nunga songgop tingki haluaon i. Di bagasan
Ibana masa do restorasi ni kemanusiaan di bagasan lapatan na
sasintongna, i ma pemulihan ni eksistensi ni hajolmaonna na hombar tu
sangkap panompaonna. Laos songon i nang tu tujuan ni ngoluna, i ma parsaoran
dohot Debata. Luhutna i dipatupa marhite ulaon panobusionNa di silang i. Di
bagasan ni i, adong do tanggungjawabta.
Songon angka na pinalua jala na pinaimbaru, taradoti ma tongtong haimbaruonta
i; taantusi jala tahayati lapatan
dohot tujuan ni ngolunta. Laos tanggungjawabta
do na mamaritahon haluaon i tu halak angka na agoan harga diri ala ni sahitna, ala ni tihas manang ala ni hagaleonna,
angka na so umboto lapatan dohot tujuan ni ngoluna, dohot angka na so
mangantusi di lapatan ni haluaon, isara na mamangke Natal holan laho manggohi
hinaringkot ni pardagingonna. Di postinganna
di facebook diholsohon sada halak do
pengamatanna tu hasomalannasida na samarga di sada kota. Ganup taon do nasida
ninna marnatal. Sekotamadya jolo,
dung i sasasektor. Ndang holan i, adong
dope natal khusus ni arisan, lansia dohot naposobulung. “Gabe gait do,”
ninna ibana, “ndang be marningot ‘tubu Tuhanta Jesus,’ alai holan na mangan do sude pesta i, jadi umpas do molo didok … ‘tu
butuhanta Jesus.’” Nda godang do tutu na songon i? Marroan tu pesta Natal ndang
na mangalului Jesus, asa mangan do. Songon i torop do na martihas na ro tu
pesta Natal ndang na laho marpesta manjangkon dohot manghalashon hatutubu ni
Jesus, alai holan na naeng mangidoido do. Diendehon ende Natal huhut ditarehon
tungkusanna. Sipata, tubu do roha mandok, “Ai Kristen do halak on ulaning,
manang na parugamo na asing do na memanfaatkan
ende Kristen demi hepeng?” Molo tung
Kristen pe, dia ma uba ni i sian tukang parkir
manang angka penjual minuman na jelas-jelas parugamo na asing na ro tu
parpestaan i demi uang? Tu angka na
songon i, marlaku do hata ni Apostel Paulus, “Anggo holan di tano on hita
mangkirim di Kristus i, jolma na dumangol do hita sian saluhutna.” (1
Kor.15:19) Advent dohot Natal ndang marujung i di tano on, alai na marudut do
tu ari sogot, tu haroro ni Tuhanta Jesus Kristus paduahalihon na niihuthon ni
hangoluan dohot halalas ni roha na so mansohot be saleleng ni lelengna. I do na
gumodang sihirimon jala sihangoluhononta di Natal dohot di Advent on.
jkt.09.12.2013/mvs
Sangat mencerahkan. Sanga do ro tu pingkiranhu, aha ma dosa ni alam, gabe dohot nasida sega..hape ala ni dosa ni jolma i do gabe dohot alam mangae (1 Musa 3 :17)
BalasHapus