SERMON JAMITA TU MINGGU 03 DUNG TRINITATIS, 20 JUNI 2010
Joh.14:1-3
Patujolo
Sabagian sian bagian parjolo ni Hata Partadingan ni Jesus (13:31-14:31) do turpuk on. Dihatahon do i tu sisean i di Bilut Parginjang inganannasida marulaon Paskah. Tongkin nari sirang ma nasida, ai marhitehite sitaonon, parsilangon dohot hamatean na diihuthon haheheon dohot hananaekNa, mulak ma Jesus tu hasangaponNa hian (pat.13:31-33). Alai ndang dapot roha ni angka sisean i non i. Hasopangantusionnasida i tarhilala do di opat sungkunsungkun (pangidoan dohot pernyataan) na nidoknasida menyela panghataion ni Tuhan i (13:36-37; 14:5, 8, 22). Sudena i terjalin do di bagasan jala dohot mewarnai Hata Partadingan i.
Hatorangan
Bonsa do roha ni sisean i. Bonsa, lapatanna marsak (sedih, terharu) manang busisaon (gelisah). Mangihuthon konteksna, adong manang na piga sibonsirina. Parjolo, panjeheon ni si Judas. Di jolo (13:21-30), nunga dipaboa panjeheon ni si Judas i. Umbege i marsak do nasida, ai sada sian nasida do hape na manjehehon Tuhan i. Paduahon, panghorhon ni panjeheon i. Dung dipabotohon Jesus panjeheon i pintor borhat do si Judas mandapothon donganna sapartahian, ruas ni Sanhedrin, gabe busisaon sisean i managam panghorhon ni halalahona i. Patoluhon, pamorsoon ni si Petrus. Taringot tu pansoadahonon ni si Petrus pe nunga dipaboa (13:38). Boasa ingkon mansoadahon si Petrus? Nda ibana do ‘parjolo’ (primus inter pares) ni sisean i? So nda tung ala ni sobu ni paraloan i do i? Molo si Petrus mansoadahon, boha ia nasida sude? (pat.Mat.26:31). Paopathon, hasopangantusionnasida. Ndang haantusan nasida na tenang i Jesus mangadopi na masa i. Singkat ni na busisaon, manghatai Ibana tahe taringot tu halalaho dohot hasangaponNa. Tu dia Ibana naeng laho? Mate? Mamereng dohot manimbangi situasi hatiha i, dipadomu muse tu panjeheon ni si si Judas i, ra, nunga tarjalo sisean i na laho mate do Jesus i tutu songon naung pinaboaNa hian. Molo sintong songon i, mate do Ibana i tutu, boha ma nasida? Dung i, aha ma lapatan ni hamamateNa i jala dia ma pardomuan ni i tu hasangaponNa? Sude i ndang diantusi nasida, gabe bonsa ma rohanasida, marsak nasida jala busisaon. Diboto Jesus do saluhutna i, gabe diapuli ma nasida, didok: “Unang ma bonsa rohamuna!” Boasa so bonsa? Tagan so dipatorang i, jumolo do nasida dijou tu haporseaon, didok: “Porsea ma hamu di Debata, jala porsea ma hamu di Ahu!” So marhite haporseaon, ndang haantusan nasida hata ni Jesus dohot lapatan ni na naeng masa tu Ibana; parbuena pe ndang laho parsaulihonon nasida.
Ihut tusi, didok ma Jesus tu nasida: “Torop do inganan di bagas ni Damang.” Bagas dohot inganan dison dipangke do dalam artian tempat tinggal, inganan mangolu (hangoluan) jala marsaor (parsaoran). Hangoluan dohot parsaoran i masa di bagas ni Debata, di banua ginjang. Ala ni i ndang terbatas i holan di parsaoran ni jolma tu sesama jolma, alai dohot do tu Debata. Parsaoran na mansai rosu do i, suman tu parsaoran ni ama raphon angka anakna. Pasti do i, Ibana naung mate, naung hehe jala manaek i do jaminan ni hasasautna. Mangondolhon i didok Jesus muse: “Aut so i, dohononHu ma tu hamu: Na laho do Ahu mangarade inganan di hamu?” Maol do mangantusi ayat on di salinan Batak, ala hurang hona terjemahanna. Di hata gorikna, ndang sada kalimat tanya (interogatif) on, alai dua kalimat berita (indikatif) do. Tangkasna songon on: “Aut so i, dohononhu do tu hamu. Na laho ma Ahu mangarade inganan di hamu.” (Patudos terjemahan Indonesia: “Jika tidak demikian, tentu Aku akan mengatakannya kepada kamu. Sebab Aku pergi ke situ untuk meyediakan tempat bagimu.” Laos songon i terjemahan Simalungun: “Ambit lang sonai, tontu Huhatahon hinan do bennima. Na laho misir do Ahu pasirsirhon ianan bennima.”) Sian angka terjemahan i torang ma antusan sangkapna, songon on: Nunga adong inganan ni sisean i di bagas ni Ama i. Aut so adong dope, paboaonNa do i na so adong; ndang gabusanNa nasida. Jadi lapatan ni na ‘mangarade inganan’ dison ndada na pajongjonghon manang na pulihon sian na so adong hian dope asa adong, alai na mamastihon pemilikan/ pewarisannasida di naung adong i do; mangungkap pintuna jala mempersilakan nasida mamongotisa selaku pewaris na sah.
Tu hasasaut ni i, mulak do Ibana muse tu tano on laho mangalap sisean i. Sadihari? Suang songon halalahoNa na so marhahonaan holan tu sada peristiwa, laos songon i do nang taringot tu hamumulakNa na marhahonaan do i tu manang piga pangalaho. Na parjolo, haheheonNa. Haheheon ni Jesus i na mangula do i pahehehon haporseaon ni sisean i. Marhite haporseaon i gabe parjambar sisean i di bagas ni Ama i. Paduahon, Pentakoste. Dung manaek Jesus, songgopan ni Tondi Porbadia ma sisean i. Tondi Porbadia i ma na mangajari nasida, na margogoihon, mangondihon dohot manogihon di nasa ulaon dohot pardalanan tu surgo i. Patoluhon, haroroNa di ganup tingki. Marhite hata dohot TondiNa sai ro do Ibana manopot angka na porsea, paingothon, mandongani jala manogihonsa di pardalanan tu sambulo i. Paopathon, haroroNa di ajal ni na porsea i. Di ajal ni ganup jolma, marujung do pardabudabuanna. Dia na dapotsa, haluaon do manang hamagoan, nunga tontu i di Tuhan i; paruhuman na parpudi i nama sipaimaonna. Ala ni i, hamamate ni na porsea i na harajuman do i songon patujolo ni pangalap ni Tuhan i. Na parpudi, haroroNa paduahalihon. Disi, gohan jala pasingkoponNa ma paneanon ni na porsea i di inganan na pinaradeNa i; pabongotonNa sude tu banua ginjang asa mangolu jala saor dohot Debata saleleng ni lelengna.
Rancangan Homiletis
Uju ro natorop manungkun Tuhanta Jesus mandok: “Dia ma bahenonnami asa huula hami angka ulaon lomo ni roha ni Debata?” didok Ibana do: “Haporseai hamu ma na sinuru ni Debata, i ma ulaon lomo ni rohaNa” (Joh.6:28-29). Sian i torang, haporseaon i do apala na parjolo na pinangido ni roha ni Debata sian jolma. Di bagasan jala mangihut tusi do angka ulaon na asing i, isara panghirimon, haholongon, pangoloion dohot angka na asing. Na margogo jala marhinorhon situtu do haporseaon i di hita jolma laho manghangoluhon ngolunta di portibi on. Boha ma pangalaho ni i? Tapamanat ma i nuaeng marhaojahan di turpuk jamita di hita ari on.
Na parjolo, di bagasan dohot marhite haporseaon i tarapul jala malua do hita sian bonsa ni rohanta. Sabagian sian hata partadingan ni Tuhanta Jesus tu angka siseanNa do turpuk on. Dihatahon do i di Bilut Parginjang inganannasida marulaon Paskah. Naeng marsirang ma nasida dohot sisean i, ai marhite sitaonon dohot parsilangon na diihuthon haheheon dohot hananaekNa, mulak ma Ibana tu hasangaponNa, na di lambung ni Ama i. Taringot tusi dipapatar do i di hataNa. Alai ndang tardodo sisean i non i. Holan on, tarhilala do di nasida na adong do na naeng masa tu gurunasida i. Lam tangkas do pangontak ni i dung dipapatar Tuhan i panjeheon ni si Judas jala disuriranghon pansoadahonon ni si Petrus. Gabe bonsa ma rohanasida, marsak jala busisaon. Diboto Jesus do i, gabe diapuli nasida, disosoi asa porsea di Debata dohot di Ibana. Marhite haporseaon i botoon nasida do na so sisolsolan nasa na naeng masa tu Jesus i; sitaononNa i, parsilangon, hamamate, haheheon dohot hananaekNa i, alai las ni roha do i, parsaulian. Di bagasan haporseaon i ma nasida tarapul jala malua sian habonsaon ni roha.
Songon sisean i na so mangantusi di angka na naeng masa tu Tuhan Jesus, hita pe mansai jotjot do ndang mangarti di angka na masa tu hita ala ni pardomuanta tu Kristus i. Bonsa do rohanta molo ingkon tarjehe, marsak jala busisaon molo ingkon marungkil ala ni hasintongan. “Aha do lapatan dohot tujuan ni sitaonon dohot parungkilon i; boasa ingkon songon panginsua deba sian angka donganta di nengaranta sandiri maol jumpangan tano bahen hajongjongan ni garejana manang ingkon misir sian gareja naung hinalojahonna?” ninta sungkunsungkun. “Naung ditadinghon Tuhan i do hami ulaning?” ninna rohanta lulululu. Marhite jamita on Tuhanta Jesus Kristus mangapuli hita mandok: “Unang ma bonsa rohamuna! Porsea ma hamu di Debata, jala porsea ma hamu di Ahu!” Haporseaon i do na padomuhon jala mangarahuthon hita tu Debata Amanta i dohot tu Jesus Kristus Tuhanta i gabe margogo di hagogoonNa, jala gabe songon si Paulus boi hita mandok: “Saluhutna do tarpatupa ahu marhitehite Ibana na margogoihon ahu” (Plp.4:13). Laos marhite haporseaon i botoonta do paboa ndang na so martujuan parungkilonta, jala nda tung songon na manampul alogo paraloanta (pat.1 Kor.9:26), gabe ndang manolsoli be hita ala ni i; tarapul tahe, tarapul ala ni Tuhanta, bona dohot ojahan ni haporseaonta i.
Na paduahon, di bagasan dohot marhite haporseaon i margogo do hita manghirim dohot manghaposi parmianon dohot parsaoran sogot di bagas ni Debata Amata i. Patangkashon apulapulNa didok Jesus do tu sisean i, na laho ma Ibana paradehon inganan di nasida. Naung adong hian do inganan i, nda tung sipajongjongon be. Jesus paradehon, mandok memastikan pemilikan ni sisean i disi, mangungkap pintuna asa bongotan nasida i songon pewaris na sah. Hombar tusi, mulak do Ibana muse mangalap nasida; mulak di bagasan haheheonNa (Paskah), di bagasan Pentakoste, di bagasan hata dohot TondiNa, di ajal ni sisean i, dohot di parousia. Disi gok jala singkop ma paneanon ni sisean i di inganan na pinaradeNa i, ai pabongotonNa ma nasida tu surgo, mangolu jala marsaor dohot Debata salelenglelengna.
Songon i, parulianta do halalaho ni Jesus i. Ibana gabe jaminan ni pemilikanta di bagas ni Debata. Pasti do i, ndang gabus. Ala ni i martua do hita manghirim disi. Bahen hagogok ni pemilikanta di bagas ni Ama i, sai mulak do Ibana mangalap hita. Dipapatar diriNa tu hita mangolu, disonggopi hita marhite Tondi Porbadia, ditogutogu marhitehite hata dohot TondiNa, ditiop tondinta jala dipapos rohanta laho mate, dung i di ari parpudi boanon jala pabongotonNa ma hita tu inganan naung pinaradeNa i gabe mangolu jala marsaor raphon Ama i adop bohi saleleng ni lelengna. Haporseaon disi gabe hagogoon do i di hita laho manghangoluhon ngolunta sinuaeng on. Songon na nidok ni turpuk sijahaon di Minggu on, gabe motivasi na togu do i di hita laho manangihon tona ni Debata, manghaholongi jala mangoloi Ibana sian nasa roha dohot ateatenta. Aha pe na masa, ndang gabe marbalik hita sian Ibana, alai sai marsihohot hita maniop hataNa, mangajarhon jala pateanhonsa tu sundut angka na mangihut. Mansai ringkot ma i parrohahononta asa unang gabe tarela pasaorhon dirinta tu portibi on. Songon angka na masihol tu surgo, siradotanta do dirinta asa tongtong di bagasan habadiaon, asa di na ro Ibana muse paduahalihon didapot Ibana hita so marlindang, so hasurahan, di bagasan dame.
jkt.25.05.2010/mvs
Sabagian sian bagian parjolo ni Hata Partadingan ni Jesus (13:31-14:31) do turpuk on. Dihatahon do i tu sisean i di Bilut Parginjang inganannasida marulaon Paskah. Tongkin nari sirang ma nasida, ai marhitehite sitaonon, parsilangon dohot hamatean na diihuthon haheheon dohot hananaekNa, mulak ma Jesus tu hasangaponNa hian (pat.13:31-33). Alai ndang dapot roha ni angka sisean i non i. Hasopangantusionnasida i tarhilala do di opat sungkunsungkun (pangidoan dohot pernyataan) na nidoknasida menyela panghataion ni Tuhan i (13:36-37; 14:5, 8, 22). Sudena i terjalin do di bagasan jala dohot mewarnai Hata Partadingan i.
Hatorangan
Bonsa do roha ni sisean i. Bonsa, lapatanna marsak (sedih, terharu) manang busisaon (gelisah). Mangihuthon konteksna, adong manang na piga sibonsirina. Parjolo, panjeheon ni si Judas. Di jolo (13:21-30), nunga dipaboa panjeheon ni si Judas i. Umbege i marsak do nasida, ai sada sian nasida do hape na manjehehon Tuhan i. Paduahon, panghorhon ni panjeheon i. Dung dipabotohon Jesus panjeheon i pintor borhat do si Judas mandapothon donganna sapartahian, ruas ni Sanhedrin, gabe busisaon sisean i managam panghorhon ni halalahona i. Patoluhon, pamorsoon ni si Petrus. Taringot tu pansoadahonon ni si Petrus pe nunga dipaboa (13:38). Boasa ingkon mansoadahon si Petrus? Nda ibana do ‘parjolo’ (primus inter pares) ni sisean i? So nda tung ala ni sobu ni paraloan i do i? Molo si Petrus mansoadahon, boha ia nasida sude? (pat.Mat.26:31). Paopathon, hasopangantusionnasida. Ndang haantusan nasida na tenang i Jesus mangadopi na masa i. Singkat ni na busisaon, manghatai Ibana tahe taringot tu halalaho dohot hasangaponNa. Tu dia Ibana naeng laho? Mate? Mamereng dohot manimbangi situasi hatiha i, dipadomu muse tu panjeheon ni si si Judas i, ra, nunga tarjalo sisean i na laho mate do Jesus i tutu songon naung pinaboaNa hian. Molo sintong songon i, mate do Ibana i tutu, boha ma nasida? Dung i, aha ma lapatan ni hamamateNa i jala dia ma pardomuan ni i tu hasangaponNa? Sude i ndang diantusi nasida, gabe bonsa ma rohanasida, marsak nasida jala busisaon. Diboto Jesus do saluhutna i, gabe diapuli ma nasida, didok: “Unang ma bonsa rohamuna!” Boasa so bonsa? Tagan so dipatorang i, jumolo do nasida dijou tu haporseaon, didok: “Porsea ma hamu di Debata, jala porsea ma hamu di Ahu!” So marhite haporseaon, ndang haantusan nasida hata ni Jesus dohot lapatan ni na naeng masa tu Ibana; parbuena pe ndang laho parsaulihonon nasida.
Ihut tusi, didok ma Jesus tu nasida: “Torop do inganan di bagas ni Damang.” Bagas dohot inganan dison dipangke do dalam artian tempat tinggal, inganan mangolu (hangoluan) jala marsaor (parsaoran). Hangoluan dohot parsaoran i masa di bagas ni Debata, di banua ginjang. Ala ni i ndang terbatas i holan di parsaoran ni jolma tu sesama jolma, alai dohot do tu Debata. Parsaoran na mansai rosu do i, suman tu parsaoran ni ama raphon angka anakna. Pasti do i, Ibana naung mate, naung hehe jala manaek i do jaminan ni hasasautna. Mangondolhon i didok Jesus muse: “Aut so i, dohononHu ma tu hamu: Na laho do Ahu mangarade inganan di hamu?” Maol do mangantusi ayat on di salinan Batak, ala hurang hona terjemahanna. Di hata gorikna, ndang sada kalimat tanya (interogatif) on, alai dua kalimat berita (indikatif) do. Tangkasna songon on: “Aut so i, dohononhu do tu hamu. Na laho ma Ahu mangarade inganan di hamu.” (Patudos terjemahan Indonesia: “Jika tidak demikian, tentu Aku akan mengatakannya kepada kamu. Sebab Aku pergi ke situ untuk meyediakan tempat bagimu.” Laos songon i terjemahan Simalungun: “Ambit lang sonai, tontu Huhatahon hinan do bennima. Na laho misir do Ahu pasirsirhon ianan bennima.”) Sian angka terjemahan i torang ma antusan sangkapna, songon on: Nunga adong inganan ni sisean i di bagas ni Ama i. Aut so adong dope, paboaonNa do i na so adong; ndang gabusanNa nasida. Jadi lapatan ni na ‘mangarade inganan’ dison ndada na pajongjonghon manang na pulihon sian na so adong hian dope asa adong, alai na mamastihon pemilikan/ pewarisannasida di naung adong i do; mangungkap pintuna jala mempersilakan nasida mamongotisa selaku pewaris na sah.
Tu hasasaut ni i, mulak do Ibana muse tu tano on laho mangalap sisean i. Sadihari? Suang songon halalahoNa na so marhahonaan holan tu sada peristiwa, laos songon i do nang taringot tu hamumulakNa na marhahonaan do i tu manang piga pangalaho. Na parjolo, haheheonNa. Haheheon ni Jesus i na mangula do i pahehehon haporseaon ni sisean i. Marhite haporseaon i gabe parjambar sisean i di bagas ni Ama i. Paduahon, Pentakoste. Dung manaek Jesus, songgopan ni Tondi Porbadia ma sisean i. Tondi Porbadia i ma na mangajari nasida, na margogoihon, mangondihon dohot manogihon di nasa ulaon dohot pardalanan tu surgo i. Patoluhon, haroroNa di ganup tingki. Marhite hata dohot TondiNa sai ro do Ibana manopot angka na porsea, paingothon, mandongani jala manogihonsa di pardalanan tu sambulo i. Paopathon, haroroNa di ajal ni na porsea i. Di ajal ni ganup jolma, marujung do pardabudabuanna. Dia na dapotsa, haluaon do manang hamagoan, nunga tontu i di Tuhan i; paruhuman na parpudi i nama sipaimaonna. Ala ni i, hamamate ni na porsea i na harajuman do i songon patujolo ni pangalap ni Tuhan i. Na parpudi, haroroNa paduahalihon. Disi, gohan jala pasingkoponNa ma paneanon ni na porsea i di inganan na pinaradeNa i; pabongotonNa sude tu banua ginjang asa mangolu jala saor dohot Debata saleleng ni lelengna.
Rancangan Homiletis
Uju ro natorop manungkun Tuhanta Jesus mandok: “Dia ma bahenonnami asa huula hami angka ulaon lomo ni roha ni Debata?” didok Ibana do: “Haporseai hamu ma na sinuru ni Debata, i ma ulaon lomo ni rohaNa” (Joh.6:28-29). Sian i torang, haporseaon i do apala na parjolo na pinangido ni roha ni Debata sian jolma. Di bagasan jala mangihut tusi do angka ulaon na asing i, isara panghirimon, haholongon, pangoloion dohot angka na asing. Na margogo jala marhinorhon situtu do haporseaon i di hita jolma laho manghangoluhon ngolunta di portibi on. Boha ma pangalaho ni i? Tapamanat ma i nuaeng marhaojahan di turpuk jamita di hita ari on.
Na parjolo, di bagasan dohot marhite haporseaon i tarapul jala malua do hita sian bonsa ni rohanta. Sabagian sian hata partadingan ni Tuhanta Jesus tu angka siseanNa do turpuk on. Dihatahon do i di Bilut Parginjang inganannasida marulaon Paskah. Naeng marsirang ma nasida dohot sisean i, ai marhite sitaonon dohot parsilangon na diihuthon haheheon dohot hananaekNa, mulak ma Ibana tu hasangaponNa, na di lambung ni Ama i. Taringot tusi dipapatar do i di hataNa. Alai ndang tardodo sisean i non i. Holan on, tarhilala do di nasida na adong do na naeng masa tu gurunasida i. Lam tangkas do pangontak ni i dung dipapatar Tuhan i panjeheon ni si Judas jala disuriranghon pansoadahonon ni si Petrus. Gabe bonsa ma rohanasida, marsak jala busisaon. Diboto Jesus do i, gabe diapuli nasida, disosoi asa porsea di Debata dohot di Ibana. Marhite haporseaon i botoon nasida do na so sisolsolan nasa na naeng masa tu Jesus i; sitaononNa i, parsilangon, hamamate, haheheon dohot hananaekNa i, alai las ni roha do i, parsaulian. Di bagasan haporseaon i ma nasida tarapul jala malua sian habonsaon ni roha.
Songon sisean i na so mangantusi di angka na naeng masa tu Tuhan Jesus, hita pe mansai jotjot do ndang mangarti di angka na masa tu hita ala ni pardomuanta tu Kristus i. Bonsa do rohanta molo ingkon tarjehe, marsak jala busisaon molo ingkon marungkil ala ni hasintongan. “Aha do lapatan dohot tujuan ni sitaonon dohot parungkilon i; boasa ingkon songon panginsua deba sian angka donganta di nengaranta sandiri maol jumpangan tano bahen hajongjongan ni garejana manang ingkon misir sian gareja naung hinalojahonna?” ninta sungkunsungkun. “Naung ditadinghon Tuhan i do hami ulaning?” ninna rohanta lulululu. Marhite jamita on Tuhanta Jesus Kristus mangapuli hita mandok: “Unang ma bonsa rohamuna! Porsea ma hamu di Debata, jala porsea ma hamu di Ahu!” Haporseaon i do na padomuhon jala mangarahuthon hita tu Debata Amanta i dohot tu Jesus Kristus Tuhanta i gabe margogo di hagogoonNa, jala gabe songon si Paulus boi hita mandok: “Saluhutna do tarpatupa ahu marhitehite Ibana na margogoihon ahu” (Plp.4:13). Laos marhite haporseaon i botoonta do paboa ndang na so martujuan parungkilonta, jala nda tung songon na manampul alogo paraloanta (pat.1 Kor.9:26), gabe ndang manolsoli be hita ala ni i; tarapul tahe, tarapul ala ni Tuhanta, bona dohot ojahan ni haporseaonta i.
Na paduahon, di bagasan dohot marhite haporseaon i margogo do hita manghirim dohot manghaposi parmianon dohot parsaoran sogot di bagas ni Debata Amata i. Patangkashon apulapulNa didok Jesus do tu sisean i, na laho ma Ibana paradehon inganan di nasida. Naung adong hian do inganan i, nda tung sipajongjongon be. Jesus paradehon, mandok memastikan pemilikan ni sisean i disi, mangungkap pintuna asa bongotan nasida i songon pewaris na sah. Hombar tusi, mulak do Ibana muse mangalap nasida; mulak di bagasan haheheonNa (Paskah), di bagasan Pentakoste, di bagasan hata dohot TondiNa, di ajal ni sisean i, dohot di parousia. Disi gok jala singkop ma paneanon ni sisean i di inganan na pinaradeNa i, ai pabongotonNa ma nasida tu surgo, mangolu jala marsaor dohot Debata salelenglelengna.
Songon i, parulianta do halalaho ni Jesus i. Ibana gabe jaminan ni pemilikanta di bagas ni Debata. Pasti do i, ndang gabus. Ala ni i martua do hita manghirim disi. Bahen hagogok ni pemilikanta di bagas ni Ama i, sai mulak do Ibana mangalap hita. Dipapatar diriNa tu hita mangolu, disonggopi hita marhite Tondi Porbadia, ditogutogu marhitehite hata dohot TondiNa, ditiop tondinta jala dipapos rohanta laho mate, dung i di ari parpudi boanon jala pabongotonNa ma hita tu inganan naung pinaradeNa i gabe mangolu jala marsaor raphon Ama i adop bohi saleleng ni lelengna. Haporseaon disi gabe hagogoon do i di hita laho manghangoluhon ngolunta sinuaeng on. Songon na nidok ni turpuk sijahaon di Minggu on, gabe motivasi na togu do i di hita laho manangihon tona ni Debata, manghaholongi jala mangoloi Ibana sian nasa roha dohot ateatenta. Aha pe na masa, ndang gabe marbalik hita sian Ibana, alai sai marsihohot hita maniop hataNa, mangajarhon jala pateanhonsa tu sundut angka na mangihut. Mansai ringkot ma i parrohahononta asa unang gabe tarela pasaorhon dirinta tu portibi on. Songon angka na masihol tu surgo, siradotanta do dirinta asa tongtong di bagasan habadiaon, asa di na ro Ibana muse paduahalihon didapot Ibana hita so marlindang, so hasurahan, di bagasan dame.
jkt.25.05.2010/mvs
Tidak ada komentar:
Posting Komentar